گنجینه سخن

گنجینه ای از سخنان بزرگان و اندیشمندان

گنجینه سخن

گنجینه ای از سخنان بزرگان و اندیشمندان

سلامی دوباره

 

با عرض پوزش از چند روز وقفه در به روز رسانی وبلاگ؛

من تا چند روز آینده حتما برمی گردم ...

بالا بردن سرعت گرافیکی ویندوز XP

یکی از مواردی که در ویندوز XP همیشه با آن سروکاردارید موارد گرافیکی ویندوز XP است که شامل مدت زمانی که صرف باز شدن منوها ،صفحه‌ها و ... می شود. در XP نسبت به سایر ویندوزها سرعت باز شدن منوها کاهش یافته و در کل گرافیک ویندوز در حد بالاتری قرار گرفته به همین دلیل سرعت کمی کاهش یافته ولی مایکروسافت فکر اینجاها را هم کرده. اگه میخواهید به قول معروف فشنگی با ویندوزتون کار کنید و از این تأخیرها بکاهید مطلب زیر را بخونید.در Control Panel روی System دوبار کلیک کنید. حال به قسمت Advanced رفته و در بخش Performanceروی Setting کلیک کنید. حال در قسمت Visual effects با انتخاب Custom موارد زیر را در صورت تمایل غیر فعال کنید تا سرعت افزایش یابد. (اگر میخواهید، یکی یکی غیر فعال کنید و سپس روی Apply کلیک کرده تا مورد را تست کنید.)

Animate windows when minimizin and maximizing :

بر نحوه‌ی کمینه و بیشینه کردن پنجره‌ها نظارت دارد. با غیر فعال کردن آن سرعت Min یا Max کردن صفحات به طور محسوسی افزایش می یابد. پس از غیرفعال کردن Apply کنید و حال چندین پنجره را باز کرده و با Min یا Max کردن متوجه خواهید شد که این کار بدون وقفه و بدون استفاده از هر نوع Anomation صورت می گیرد. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید.

Fade or slide menus into view:

بر زمان باز شدن منوها نظارت دارد. با غیر فعال کردن آن سرعت باز شدن منوها افزایش می یابد (البته با برنامه‌هایی چون WinXP Manager میتوان بر این زمان نظارت داشت). از باز شدن منوهای Start برای تست افزایش سرعت استفاده کنید. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید.

Fade or slide ToolTips into view:

بر زمان نمایش ToolTipها نظارت دارد. آنرا غیر فعال کنید تا زمانی که روی فایل یا فولدری مکث می کنید مشخصات آن سریعاْ نمایش داده شوند. (ToolTip به نوشته‌ای گفته میشود که پس از توقف Mouse روی بخشی ظاهر میشود). بسته به نظر خود آنرا فعال یاغیرفعال قراردهید.

Fade out menu items after clicking:

سرعت بسته شدن منوها پس از کلیک را تعیین میکند. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید.در ویندوز  ۲۰۰۰ و XP با فشردن کلید Shift ورها نکردن آن منوی باز شده پس از یک کلیک بسته نمیشود. این کار برای اجرای همزمان چند برنامه از منوهایی چون Start کاربرد دارد. به عنوان مثال Shift را پایین نگاه داشه حالا روی Start  کلیک کنید و برنامه‌ای را باز کنید. می بینید که منوی Start بسته نشده و شما قادر خواهید بود برنامه‌یدیگریرانیزاجراکنید.

Use visual styles on windows and buttons:

زمینه‌ی ویندوز را به حالت کلاسیک تغییر میدهد.آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

Use dro shodows for icon labels on the desktop: 

بر آیکن‌های موجود در desktop نظارت دارد.با غیر فعال کردن آن سایه یا رنگ نوشته‌ی آیکن‌های موجود در Desktop همانند نگارشهای قبلی ویندوز نمایش داده می شود. آنرا بصورت فعال باقی بگذارید

Use common tasks in folder: 

بر دستورات موجود در سمت چپ فولدرها که شبیه شکل زیر است ٬ نظارت دارد و غیر فعال کردن آن سبب پنهان شدن common task میشود. آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

Use a background image for each folder type :

با غیر فعال کردن این گزینه اگر عکسی را به عنوان زمینه برای فولدری انتخاب کرده باشید دیگر قادر به مشاهده‌ی آن نیستید.آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

 Slide taskbar buttons:

بر سرعت دکمه‌های موجود در نواروظیفه نظارت دارد. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید تا اگر مثل خودم از Quick Launch استفاده می‌کنید سرعت بره بالا.

Show window content while dragging:

مشخص می کند  که آیا تصویر گرافیکی موجود در یک پنجره با جابجا کردن آن انتقال پیدا کند یا نه. می توانید آنرا غیر فعال کرده و Apply کنید. حالا برروی پنجره‌ی Performance Option کلیک کرده و آنرا جابجا کنید. می بینید که محتوای داخل آن انتقال نمی یابد. بسته به نظر خود آنرا فعال یا غیرفعال کنید.

منبع: www.toofan82.blogsky.com

داشتن سرعت استثنایی در اینترنت

 

همونطور که همتون میدونید در ویندوز XP شما فقط میتونید از 20 درصد سرعت اینترنت خود استفاده کنید! حالا برای اینکه این مقدار رو به 100 درصد برسونید مراحل زیر را اجرا کنید تا مثل من از سرعت بسیار خوب حتی در ایران بهره مند باشید! البته سرعت اینترنت فقط به اینچیزها بستگی نداره و به خیلی چیزای دیگه بستگی داره مثل: مودم، خط تلفن، آی اس پی مورد استفاده شما، نوع مرورگر شما و ...

ابتدا از منوی استارت گزینهrun را برگزینید. با نوشتن gpedit.msc وارد محیط Group Policy شوید که تقریبا همون رجیستری ویندوز شما می باشد. حال در برگه Computer Configuration شاخه Admin.. Templates را باز کنید. سپس شاخه Network را باز کرده و بر روی گزینه Qos Packet Scheduler کلیک کنید و در سمت راست روی عبارت limit reservable bandwidtch دوبار راست کلیک کنید. در صفحه باز شده جلوی گزینه Enabled تیک بزنید و در کادر مورد نظر رقم ۲۰ را به صفر تغییر دهید و ok را بفشارید. حالا پس از همه اقدامات انجام داده شده ویندوز خود را مجددا راه اندازی نمایید و از سرعت فوق العاده اینترنت در کامپیوتر خود لذت ببرید.

منبع: www.gorganhacker.persianblog.com

عید فطر


عید سعید فطر



بر تمامی مسلمین جهان



مبارکباد ...

 

امید و آرزو



اگر روزگاری شأن و مقامت پائین آمد ناامید نشو، زیرا آفتاب هر روز هنگام غروب پائین می‌رود تا بامداد روز دیگر بالا بیاید ...
افلاطون 

اگر می خواهی خوشبخت ترین انسان در دنیا باشی جز اینکه برایت مهیاست آرزو مکن ...

لارشفوکولد

 

اگر تا کنون به نصف آرزوهایتان رسیده اید، بدون شک زحمت و دردسر شما دو برابر شده است ...

هنریک ایبسن
۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸

 30
۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷

امید و آرزو بزرگترین رحمتی است که به پیروان من عطا شده است؛ اگر امید نمی‌بود هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی‌داد و باغبانی درختی نمی‌نشاند ...

حضرت محمد (ص)

 

امید به مانند سرابی است که اگر ناپدید شود همه از تشنگی خواهند سوخت ...

حجازی

 

امید داروئی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل می‌کند ...

مارسل آشار

 

باید اعتراف کنیم که منبع بدبختی ما دنیائی است که در سینه داریم، نه دنیایی که ما را احاطه کرده اند. غالبا آرزو می کنیم که از بدبختی و فلاکت در امان باشیم و در عین حال با پای خود به طرف ورطه بدبختی می رویم ...

لرد آبیوری

 

بدبختی عبارت است از اینکه ندانیم چه آرزویی داریم و برای رسیدن به آن هزار جور مشقت را تحمل کنیم ...

موریل اولاکس

 

تنها یک امید و یک هدف همگی ما را تحت تسلط خود درآورده است و آن این است که هر طور شده خود را به بهشت تجملی و بیهودگی و لذت برسانیم و به خاطر آن روح را بکشیم و جسم را خوار کنیم ...

بالزاک

 

چرخهای سنگین و زنگ زده زندگی با دستهای نامرئی امید می چرخند ...

دکتر ناصرالدین صاحب الزمانی
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
قالب شماره (۳۲)>>     نام قالب: پنجره ۲        شکل قالب      طراح      دریافت قالب

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤